8 Nisan 2008 Salı

Video Anlatımlı Karaoke Yapımı Dersleri ve Birkaç Yenilik

Merhaba arkadaşlar,

Öncelikle blogdaki birkaç değişiklikten bahsedeceğim. Sağ tarafta görmüş olduğunuz gibi BLOG SAYFALARI ekledim. Anasayfa; şuanda bulunmuş olduğunuz sayfa ve haberleri yayınlayacağım sayfa, Karaoke Dersleri; hazırlamış olduğumu ve olacağım karaoke derslerinin yayınlandığı/yayınlanacağı sayfa, Karaoke Dosyaları ise; yapmış olduğum karaoke çalışmalarının raw, aegisub/adobe after effects/photoshop/font ve efekt eklenmiş son hallerini bulunduğu/bulunacağı sayfa olarak tasarladım. Site hakkında bu kadar bilgi yeter =) Artık birçoğunuz sabırsızlıkla beklediği Video Anlatımlı Karaoke Yapımı Derslerine geçelim =)

İlk dersi bugün hazırladım
"Karaoke Yapımı Ders 1: Aegisub'da Karaoke Zamanlama"
Adındanda anlaşılabileceği gibi sadece karaoke zamanlamasını anlattım ilk derste. Ders 10 dakika 27 saniye. Rar halindeki dosya boyutu 40,6 mb iken rar'dan çıkmış hali ise 145 mb. İlk ders olduğu için yapmış olduğum hatalar affola. Ders hakkındaki her türlü görüş ve önerilerinizi bekliyorum. Yorumlarınızı göz önünde bulundurarak diğer derslere yön vereceğim.

Hepinizi aklındaki sorulara cevap vererek bitireyim :)
"Kaç ders olacak?"
Adobe After Effects'de karaoke yapımını birkaç derse yayabilirim. Aegisub ise büyük ihtimalle tek ders olacak. Kısaca "şu kadar ders olacak" diyemem.
"Gelecek dersler ne zaman yayınlanacak?"
Yakında.
"Ne kadar yakında?"
Çok yakında.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

aegisub daki 2. videonuzda eefecti hazırladıktan sonra export edildikten sonra video da ağırlaşma oluyor..aegisubda effect in hazırlanışında encode edilene kadar bi süreç olsa aynısı after effect içinde geçerli çok güzel olur (benim için yani)

LogaN dedi ki...

Sanırım mpc'de açılınca ağırlaşma olmasından bahsediyorsun. Eğer öylese, o bilgisayarının özellikleriyle alakalı bir durum. Eğer yine aegisub'da ağırlaşma oluyorsa, yine bilgisayarının özellikleriyle alakalıdır.
Encode olayına gelecek olursak, After Effects progrmaıyla render'ı(encode da denilebilir) boş bir zamanımda hazırlayacağım. Ama aegisub'dan aldığın .ass uzantılı altyazıyı veya karaokeyi videoya gömmeye anlatmayacağım. Çünkü o konuda bilgim yok. O konu hakkında fansub gruplarının encoderlarından yardım istersen, eminim yardımcı olacaklardır. Veya divxplanet forumlarının encode bölümündende yararlanabilirsin.

Unknown dedi ki...

Hem verdiğin cevap hemde çalışmaların için teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşım;
Videoları indirdim, gerçekten çok güzeller ellerine sağlık. Sana bir şey soracaktım. Ben de kurulu olan aegisub 2.1.2 de apply karaoke template aktif değil, ne yapmam gerekiyor acaba? Bir de ben efekt yaparken onlar yazılardan değilde şekillerden oluşsun istiyorum. Yani bir A harfini düşün bu harf dairelerden ya da çizgilerden oluşsun ya da vb. Ayrıca yazılı olan bir metinde efektin etrafında yıldızlar ya da ona benzer şeyler uçuşsun. Nasıl yapabilirim?